Przede wszystkim, przedsiębiorstwa zainteresowane są zakresem usług, które świadczy projektant CMS. Szczególnie korporacje, zainteresowane są kompleksowa obsługą, od analiz, konsultacji, przedłożenia projektu, stworzenie witryn, wdrożenie systemu w firmie, stworzenie intranetu, działaniach posprzedażowych, związanych z serwisowaniem usług i promocją. Zdarza się, że firmy nie posiadające własnych serwerów, korzystają z usług hostingowych, oferowanych przez agencje CMS. Podstawowym kryterium, jeżeli nie jest to agencja z rekomendacji, jest, oczywiście, staż agencji, z jakim działa na rynku i jej osiągnięcia w tworzeniu skutecznych i funkcjonalnych projektów oraz ich implikacji. Słowem, doświadczenie poparte sukcesami, a co za tym idzie, prowadzenie znanych w branży marek, kreowanie i promocja produktów własnych, gotowość do testowania i ulepszania systemu zarządzania contentem, umiejętne przekazywanie swojej wiedzy na szkoleniach dla personelu firmy zamawiającej produkt. Dokonawszy wyboru, przedsiębiorca liczy na wymierne rezultaty, z posiadania CMS, a więc na wzmocnienie działań wizerunkowych i świadomości marki, a w związku z tym- wzmocnienie swojej pozycji na rynku i zmaksymalizowanie konkurencyjności. Powinna wzrosnąć sprzedaż, a koszty operacyjne (obsługa klienta i marketing)- zmaleć. Jak to wygląda w praktyce?

To, co ważne dla firm, to proste i szybkie tworzenie treści, edytowanie jej, monitorowanie zmian i bezpieczny dostęp do możliwości redagowania serwisu. Dla użytkownika, który nie posiada wiedzy technicznej, istotnym pozostaje fakt wydajności danego systemu, tzn. aby nie ulegał nadmiernie przeciążeniom (tyczy się głownie serwisów społecznościowych) i dawały możliwość wielu odsłon bez dodatkowych zagrożeń. Tym, co może usatysfakcjonować nabywcę systemu CMS, będzie z pewnością możliwość integracji zastosowanych rozwiązań z innymi systemami, na których codziennie pracuje, jak np. SAP.

CMS

CMS

Za pomocą dobrego systemu można sprawnie tworzyć strony reklamowe, przestrzeń do zadziergania relacji z potencjalnymi inwestorami, czy do kontaktu z mediami. Z reguły sugeruje się, aby firmy dawały dostęp do swojego serwisu tylko po uprzednim zarejestrowaniu i zalogowaniu się- w ten sposób powiększają swoją bazę mailingową, a tym samym powiększają szansę na skuteczną reklamę i sprzedaż.

Wartościowe systemy CMS gwarantują także swoim nabywcom, m.in. aplikacje służące sprawniejszemu generowaniu i wysłaniu mailingów, jak też takie, które pozwalają na wewnętrzne i zewnętrzne pomiary statystyczne podejmowanych akcji, czy w końcu, wspomagają promocję w wyszukiwarkach, poprzez opcję prostego aktualizowania linków, czy słów kluczowych dla danych stron WWW. Dziś, jak widać, systemy CMS to nie tylko zespół aplikacji, pozwalający „wkładać” na stronę internetową upragnione informacje i aktualizować je. To również cała gama towarzyszących usług, które optymalizują działania rynkowe klienta i poszerzają jego ogólna wiedzę o narzędziach marketingu w Internecie.